Monday 15 July 2013

Rawat Gastrik Dengan Energizing Soy Protein - Tapi AWAS Kesan Sampingannya

Bulan puasa memang sinonim la dengan Gastrik. Selalu je kita dengar orang yang tak berpuasa ni cakap dia ada gastrik, tak boleh nak puasa. Kalo kat klinik pun, ramai je yang guna alasan gastrik ni untuk dapat pelepasan tak berpuasa/MC di bulan puasa. Jangan la macam tu, bulan Ramadhan ni bukan selalu, sebulan je dalam setahun, apa salahnya kita berpuasa. Selain dapat pahala, perut pun dapat bercuti sikit. 11 bulan bekerja siang malam, sesekali bagi la perut kita rehat kan....Bagi yang memang betul-betul gastrik dan kronik, yang tu memang la boleh dimaafkan, tapi yang berpura-pura tu, bawa la bersabar sikit. Ramai lagi orang kat dunia ni yang tak cukup makan, tapi ok je...

esp shaklee rawat gastrikTapi hari ni, saya nak bercerita tentang penawar gastrik ni. Ramai dah yang mencuba dan berpuashati malah ada yang terus dah tak alami gastrik selepas mengamalkannya. Penawarnya adalah, dengan mengamalkan ESP (Energizing Soy Protein) Shaklee setiap hari.

Apa itu Gastrik?

Gastrik (istilah perubatan Gastritis) terjadi apabila diding permukaan dalam perut terhakis oleh asid gastric, sejenis asid yang dikeluarkan oleh perut bagi tujuan pencernaan. Asid ini kuat dan jika terkena tangan atau kulit, ia akan terkakis. Bagaimanapun, kehadiran lapisan mukosa (lapisan pertahanan) atau cecair bikarbonat dapat menseimbangkan paras keasidan dalam perut dan bertindak sebagai pelindung kepada tisu perut daripada menerima kesan jus gastrik itu tadi.

Bagaimana Gastrik terjadi? 

Ketika perut kosong, tisu perut tersusun rapat dan berlipat sesama sendiri seperti kipas. Apabila ada makanan, lipatan ini terbuka dan mengembang. Di dalam perut inilah makanan diproses dan disimpan sebelum ia dibuang melalui usus. Sewaktu proses pencernaan ini berjalan, jus gastrik, enzim dan asid perut akan dirembeskan oleh kelenjar pada dinding perut. Dan antara asid yang dirembeskan adalah asid hidrolik, yang mana asid ini sememangnya bersifat menghakisini jika tidak diseimbangkan boleh menyebabkan keradangan seterusnya menyumbang kepada ulser perut.

Simptom Gastrik
pedih ulu hati
  1. pedih ulu hati
  2. muntah/mual
  3. kembung perut
  4. kelaparan yang melampau
  5. rasa tidak selesa di bahagian perut
  6. tiada selera makan, dan sebagainya
Punca Gastrik 
  • merokok
  • makan tidak tentu masa
  • kerap makan makanan pedas
  • pengambilan ubat tahan sakit yang kerap
  • peminum arak
  • stress
Banyak cara untuk menghilangkan gastrik, dan yang paling basic adalah dengan merawatnya dari punca terjadinya gastrik tersebut, iaitu contohnya : jika anda seorang perokok dan sering diserang gastrik, apa kata anda cuba berhenti merokok. Tentu penyakit tersebut akan hilang dengan sendirinya, dan sebagainya. Akan tetapi jika masih tidak dapat merawatnya, apa kata anda cuba amalkan meminum Energizing Soy Protein Shaklee. 
Energizing Soy Protein ini yang kaya dengan kacang soya terpilihnya, bersifat alkali dan mampu membantu meneutralkan lebihan asid hidrolik yang dirembeskan oleh kelenjar perut tadi. Malah, Energizing Soy Protein ini juga mengandungi kandungan protein yang tinggi boleh membantu sistem pencernaan bekerja dengan baik kerana sistem pencernaan kita mula 'bekerja' apabila wujudnya unsur protein dalam perut. Selain itu, nutrien yang terdapat didalam Energizing Soy Protein ini juga mampu membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat hakisan oleh asid hidrolik sewaktu proses pencernaan itu berlaku.

Mari baca beberapa testimoni dari mereka yang sering diserang gastrik dan telah sembuh selepas mengamalkan Energizing Soy Protein Shaklee ini.

1- Puan Dilla Roslan
testimoni rawat gastrik dengan esp shaklee
2- Puan Nurhida Nabir

testimoni rawat gastrik dengan esp shaklee

 3-Puan Sufiah Noor
testimoni rawat gastrik dengan esp shaklee
Jadi, jika pengguna yang mengamalkan ESP Shaklee ini bersetuju bahawa Energizing Soy Protein Shaklee ini mampu membantu merawat gastrik, apa pula kesan sampingannya?? Haaa...kesan sampingan di sini TIDAK merujuk kepada sesuatu yang buruk TETAPI sebaliknya adalah kesan sampingan yang BAIK, iaitu antaranya....
  • membantu menurunkan berat badan
    testimoni turun berat badan dengan esp shaklee
  • memberikan tidur yang berkualiti seterusnya segar apabila bangun pagi
    testimoni badan segar dengan esp shaklee
  • kecantikan dalaman & luaran serta bebas dari bau badan 
    testimoni esp shaklee
**sertai group AMAZING STARS kami sekarang juga..terhad kepada 15 orang sahaja untuk bulan ini demi menjamin kualiti leaders yang bakal kami lahirkan**
================================================================

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mahupun pembelian sebarang produk Shaklee... 


fb : www.facebook.com/hani.zaha.7

fan page : www.facebook.com/VitaminsKita  
email : hani03_00@yahoo.com  
call/sms/whatsapp : 0192826397




TAWARAN HEBAT MENANTI ANDA!!! >_<
================================================================

No comments:

Post a Comment