Tuesday 7 August 2018

De Rhu Beach Resort, Kuantan - Percutian di Kolam Mandi

Assalamualaikum.....

Lagi seminggu lebih cuti sekolah bakal
pengedar shaklee kemasek kerteh terengganu
menjelma lagi...Yahoooo...Rasa macam lama je takde cuti panjang kan....Last cuti lama masa raya Aidilfitri haritu, then bulan 7 sekolah memang full sebulan, takde cuti..😣

Terasa penat sangat hari tu dengan sekolah dan kerja, terus saya aturkan percutian pendek kami ke Kuantan. Kenapa Kuantan? Kebetulan mak ayah saya datang Kuantan time tu, sekali dengan family abang yang ada Family Day NIOSH yang dibuat di Swiss Garden, Kuantan. So kami fikir nak amik mak ayah dan bawa balik ke Kemasek untuk sehari, merasa makan durian kat area sini. Sekali dengan sambutan ulang tahun kelahiran puteri tunggal kami, Nur Adleena Najihah yang pertama. Lagipun Kuantan takla jauh mana dari Kemasek ni. Dah nama pun short vacation, so sempat g dekat-dekat jelah.

pengedar shaklee kemasek kerteh terengganu
Survey punya survey, terpikat la hati pada De Rhu Beach Resort. Main reason - kolam renang nya yang sangat awesomeee... Kat pantai timur ni, selain Bukit Gambang, mana ada tempat main air yang best. So bila nampak je pool kat De Rhu Beach Resort ni yang sangat la menarik, terus saya booking.

Walaupun "kakak trivago" tu selalu suruh expedia. Nasib baik masih ada bilik yang available pada kadar harga yang affordable. 
pengedar shaklee kemasek kerteh terengganu
kita survey hotel guna trivago, tapi saya sebagai pengguna tetap expedia, tetap membuat tempahan secara terus melalui

Satu lagi sebab kenapa saya pilih De Rhu Beach Resort ialah kerana biliknya yang luas. Kami kan ramai...(6 orang), so wajib cari bilik yang besar setiap kali nak g vacation. Other alternative ialah mencari homestay melaui airbnb. Done booked...

So...Let's for short vacation... Oh ya, lagi satu yang bestnya De Rhu Beach Resort ni, ianya terletak betul-betul sebelah pantai. Agak penat mandi air berklorin, boleh la rendam plak dalam air masin. Ok jugak tu kan....🤭

Jom tengok gambar pool kat hotel ni yang sangat best...👇🏖️

percutian pengedar shaklee kerteh kemasek terengganu
seronok blong bngah kena hujan dari bucket
pengedar shaklee kerteh kemasek terengganu
gambar rosak sikit sebab cubaan hilangkan org awam dalam gambar 😅

short vacation shaklee kemasek kerteh terengganu
bchik yang relax swimming sana sini

pengedar shaklee kerteh kemasek terengganu
giant slides untuk dewasa
short gateway shaklee kemasek kerteh terengganu
antara lain-lain permainan

shaklee kemasek kerteh terengganu
dari kaca mata burung helang

shaklee kemasek kerteh terengganu
another angle
short gateway shaklee kemasek kerteh terengganu
bchik yang happy

shaklee kemasek kerteh terengganu
lena di tepi kolam

Menarikkan....Jom tengok plak gambar pantai betul-betul kat sebelah resort ni. Pagi tu masa saya pergi ke pantai, air tengah surut, so agak jauh la air ke tengah laut.

shaklee kerteh kemasek terengganu
plastik diaper yang dibuang di pantai
shaklee kemasek kerteh terengganj
sampah sarap di tepi pantai

Macam-macam aktiviti lain yang boleh dilakukan di sini selain dari mandi kolam. Main bola tampar, ATV, jogging dan bermain di taman permainan yang disediakan oleh pihak resort. Cukup semua kelengkapannya. Namun pada pendapat saya, pihak resort masih perlu menitik beratkan tentang bab penjagaan semua kelengkapan ini kerana terdapat beberapa kerosakan di sana sini. Malah, lantai di sekeliling kolam juga agak licin dan berlumut, jadi agak merbahaya untuk pengunjung.

Kolam ini juga terbuka kepada orang awam dan tidak terhad kepada penginap resort sahaja. Bayaran serendah RM10 dikenakan kepada setiap pengunjung. Agak berbaloi kerana semuanya tersedia untuk para pengunjung.

Bagi penginap di resort, buffet breakfast yang disediakan juga menarik dan banyak pilihan. Untuk kanak-kanak, anda hanya perlu tambah RM17 sahaja, manakala untuk dewasa biasanya sudah termasuk di dalam pakej penginapan. Pada malam hari, anda tidak perlu risau untuk mendapatkan makan malam, kerana terdapat banyak kedia makan di kawasan luar dari resort. Pihak resort juga menyediakan steamboat at the pool sekiranya anda berminat. Namun, harganya adalah TIDAK teemasuk di dalam pakej penginapan.

Secara keseluruhannya, kami sekeluarga sangat berpuas hati dengan percutian ini, dan berpotensi untuk repeat lagi ke sini pada masa akan datang. 

Sekiranya anda berhajat juga untuk datang ke sini, jangan lupa untuk membawa Age Defense Moisturizer SPF 50 dari YOUTH Shaklee skincare dan juga Herbal Blend Cream bagi mengelakkan kulit anda terbakar akibat berjemur sepanjang hari di tepi kolam renang di situ 😎

Till then...Nite nite....

~~~~~~~~~~~~~~~~
Sila follow saya di facebook dan page saya untuk maklumat lanjut berkaitan Shaklee

pengedar shaklee kemasek kerteh terengganu





1 comment:

  1. Bestnye tempt ni..Boleh plan utk next trip lak la.tq nice sharing

    https://www.celikvitamin.com/blog/pengedar-youth-skincare-shaklee-seluruh-malaysia-sabah-sarawak/

    ReplyDelete