Wednesday 3 July 2013

Saiz Pinggang Turun Dari 36' ke 25' Dengan GLA Complex?? Serius Ke Ni???

kurus dengan gla complex shaklee
Perrggghhhhh...Seriusly?? GLA Complex boleh turunkan berat dan mengempiskan perut sampai macam tu sekali?? Betul ke ni...

Haaa...kontroversikan.^__^"  

Seperti yang semua sedia maklum, GLA Complex ni kan ada banyak fungsi. Selain untuk menstabilkan hormon, membantu meningkatkan kesuburan, mengecutkan cyst dan juga boleh membantu menurunkan
berat badan. Sure ramai yang seronok bila dengar bab turunkan berat badan ni kan, terutamanya wanita. Dah la memang kebanyakan kebaikan GLA Complex ni untuk wanita, tambah pulak boleh turunkan berat badan, memang TERBAIK la...≧◉◡◉≦

gla complex shakleeOk, straight to the point. Sebelum pergi lebih detail, jom kita berkenalan sekali lagi dengan GLA ni dulu. Yelah, tak kenal maka tak cinta kan..Apa sebenarnya GLA ni?

GLA adalah sejenis asid lemak Omega-6 yang bersifat politaktepu dan boleh didapati dari minyak tumbuhan. Menurut "The Doctor's Complete Guide to Vitamins and Minerals", badan kita sangat memerlukan asid lemak Omega-3 dan Omega-6 untuk membantu meningkatkan fungsi otak serta perkembangan yang normal. GLA juga mampu membantu pertumbujan rambut dan kulit, menyokong sistem pembiakan, mengekalkan tulang yang sihat serta membantu mengawal selia metabolisma badan. Omega-6 ini tidak dapat dihasilkan oleh badan kita sebaliknya ianya boleh diperolehi dari makanan/supplemen sahaja.

Jadi, bagaimana minyak tumbuhan ini mampu membantu menurunkan berat badan?? Ok, ini ceritanya..

Menurut kajian yang dilakukan oleh Dr Mri, seorang penyelidik & konsultan di Welsh National School of Medicine di Cardiff, seseorang itu mampu menurunkan berat badan antara 9-11 pound dengan pengambilan GLA secara konsisten. Kes ini adalah sangat berkesan bagi mereka yang mempunyai masalah berat badan yang berlebihan (overweight).
GLA juga mampu menghalang kenaikan berat badan bagi mereka yang telah berjaya menurunkannya, kerana GLA akan bertindak sebagai penahan selera makan memandangkan ia mampu untuk meningkatkan hormon serotonin (serotonin adalah sejenis hormon yang membuatkan anda merasa kenyang seterusnya membuatkan anda mengurangkan pengambilan dalam kuantiti makanan anda).
GLA juga bertindak meningkat kadar metabolisma badan dengan membuatkan "brown fat"(brown adipose tissue/BAT) dalam badan kita membakar lemak dan membuatkan badan merasa panas. Brown fat ini adalah tidak sama dengan "white fat" yang mana white fat ini bekerja mengumpulkan lemak di bawah lengan, perut, peha dan lain-lain tempat yang bermasalah.
Brown fat ini tadi bertugas membakar lemak dan menukarkannya kepada tenaga serta memanaskan badan, akan tetapi brown fat ini biasanya tidak aktif di dalam badan mereka yang overweight, dan disinilah GLA sangat diperlukan untuk "menghidupkan & mengaktifkan" brown fat ini tadi seterusnya menyingkirkan white fat.

Selain masalah berat badan, kita juga diselubungi dengan masalah buncit. Tahukah anda apa punca perut buncit? Menurut Dr Oz, punca utama kebuncitan adalah tekanan dan perasaan cemas. Apabila kita merasa tertekan, badan akan mengeluarkan hormon tekanan secara automatiknya dan mengumpulkannya di bahagian perut dengan harapan akan digunakan di masa hadapan. Ini adalah sangat tidak baik, dan disebabkan itulah kita memerlukan Omega-6 untuk meningkatkan kadar metabolisma kita dan mengaktifkan brown fat itu tadi bagi membakar dan membuang lemak-lemak di perut ini.

kurus dengan gla complex shakleeGLA boleh membantu anda yang mempunyai masalah ini dan Dr Oz telah mencadangkan supaya anda mengamalkan pengambilan kekacang bersama GLA sebelum waktu makan. Ini kerana kekacang mampu memenangkan hormon tekanan tadi. Jadi gabungan GLA dan kekacang ini adalah sangat baik sekali. 

Sukatan yang dicadangkan oleh beliau adalah : 1 cawan kekacang dan 1,000mg GLA diambil sebelum waktu makan (1 softgel GLA adalah bersamaan dengan 798.36mg)

 
**sertai group AMAZING STARS kami sekarang juga..terhad kepada 15 orang sahaja untuk bulan ini demi menjamin kualiti leaders yang bakal kami lahirkan**
================================================================
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mahupun pembelian sebarang produk Shaklee... 
fb : www.facebook.com/hani.zaha.7
fan page : www.facebook.com/VitaminsKita  
email : hani03_00@yahoo.com  
call/sms/whatsapp : 0192826397
TAWARAN HEBAT MENANTI ANDA!!! >_<
================================================================

sumber dipetik daripada :

No comments:

Post a Comment