Monday 20 May 2013

Alfalfa, Bapa Kepada Segala Makanan

alfalfa shakleeAlfalfa merupakan produk Signature dalam business Shaklee. Ianya telah dicipta dalam tahun 1950an lagi oleh Dr Shaklee. Produk signature  bermaksud,

"an original, cohesive design based on the personality of your company that is carried across all print, digital and web communications" (extracted from here).

Pokok alfalfa juga terkenal sebagai "Bapa Kepada Segala Makanan" oleh masyarakat arab kerana, ianya dipercayai mampu merawat pelbagai jenis penyakit, antaranya kencing manis, buah pinggang, perut dan sebagainya. Alfalfa ini sangat kaya dengan protein, mineral, kalsium serta vitamin A,B,C, D, E dan K.

Setiap Alfalfa tablet yang dikeluarkan oleh Shaklee, adalah diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago Sativa) yang ditanam secara organik di California. Tanaman ini adalah bebas sebarang dari sebrang racun pestisid, herbasid mahupun sebarang bahan kimia kerana baja yang digunakan adalah baja kompos yang bebas bahan kimia. Setiap alfalfa yang ditanam, mengambil masa selama 2 tahun untuk tumbuh dengan baiknya, malah akarnya mampu pergi sejauh 20kaki ke dalam tanah demi mendapatkan nutrisi. Daun-daun alfalfa ini hanya dituai apabila ianya telah mencapai tahap kematangan mutlak. Prosesnya sangat unik, dimana daun-daun alfalfa ini dikeringkan secara semulajadi dengan mendedahkannya kepada udara bagi mengekalkan nutrisinya. Daun-daun ini kemudiannya dijadikan serbuk sebelum dikompress dan menjadi tablet yang mudah ditelan. Setiap tablet adalah mengandungi 300mg alfalfa.

Khasiat Alfalfa antaranya adalah....

khasiat alfalfa shaklee

10 tablet Alfalfa Shaklee adalah bersamaan dengan segelas susu!!!

Rekomendasi untuk pengambilan Alfalfa adalah seperti berikut:
  • untuk kesihatan berpanjangan : 2 kali sehari (10 biji setiap hari)
  • untuk pencucian usus dan detoksifikasi, mencuci darah & merawat kanser : 3-4 kali sehari, 10 biji setiap kali (diambil dengan air kosong)
**sertai group AMAZING STARS kami sekarang juga..terhad kepada 15 orang sahaja untuk bulan ini demi menjamin kualiti leaders yang bakal kami lahirkan**
================================================================
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mahupun pembelian sebarang produk Shaklee... 
fb : www.facebook.com/hani.zaha.7
fan page : www.facebook.com/VitaminsKita  
email : hani03_00@yahoo.com  
call/sms/whatsapp : 0192826397
TAWARAN HEBAT MENANTI ANDA!!! >_<
================================================================

No comments:

Post a Comment