Wednesday 15 May 2013

OmegaGuard, Minyak Ikan yang Superb

Cuci mata dulu dengan gambar bentuk ikan yang diperbuat dari softgel OmegaGuard...

omegaguards shaklee

Ok..terus ke entry hari ini...Pagi-pagi ni mari kita bercerita tentang OmegaGuard Shaklee. Biasa kita dengar tentang DHA, ALA, EPA ataupun Omega-3 kan. Tahukah kita dari mana sumber-sumber tu datang dan apakah ianya sebenarnya. Baiklah, itu semua adalah singkatan bagi jenis-jenis asid lemak utama yang sangat diperlukan oleh badan kita akan tetapi badan kita tidak mampu untuk menghasilkannya. Oleh itu, kita perlulah mendapatkannya dari sumber makanan yang lain seperti ikan, sayu-sayuran dan sebagainya.

Namun, setiap ikan mempunyai kandungan asid lemak yang berbeza dan kadar ketumpatan yang tidak sama juga. Ini kerana ianya bergantung kepada jenis ikan dan habitatnya. Ikan yang hidup di laut dalam dan ikan yang hidup di laut sederhana dalam mempunyai kadar ketumpatan yang berbeza, malah risiko terdedah kepada pencemaran juga berbeza.

Asid lemak Omega-3 mempunyai kandungan kimia yg istimewa kerana, 
  1. Ia berupaya menarik molekul oksigen dengan berkesan kerana mempunyai struktur yang unik. Terma saintifik menerangkan keupayaan ini sebagai kecenderungan untuk menyebar. Ini membolehkannya mengangkut bahan-bahan seperti toksik ke atas permukaan kulit serta perkumuhan oleh usus, buah pinggang dan peparu. 
  2. Asid lemak Omega-3 adalah sedikit berakali, di mana ia berupaya menghasilkan ikatan lemak yang membolehkan berlakunya pergerakan sehala elektron, menyeberangi membran sel.
omegaguards shaklee 
Fungsi Omega-3 kepada badan kita
  1. Membantu merendahkan kadar lemak trigliserida dalam darah yang dibina di arteri-arteri (salur darah) yang boleh menyebabkan serangan jantung
  2. Merendahkan tekanan darah
  3. Mengurangkan kekakuan dan melembutkan sendi
  4. Mengurangkan risiko penyakit jantung koronari
  5. Menguatkan memori
  6. Membantu mengawal berat badan
  7. Melegakan eczema
  8. Meningkatkan kualiti penglihatan
  9. Mengawal kandungan kolestrol
  10. Melegakan kesakitan sendi dan arthritis
Golongan-golongan yang memerlukan Omega-3 & Fungsi-fungsinya pula antaranya


1- Ibu yang sedang hamil mahu pun yang sedang menyusukan anak
  • Omega 3 sangat diperlukan oleh bayi memandangkan mereka tidak dapat membentuk lemak untuk badan mereka sendiri. Lemak ini sangat diperlukan untuk mengelakkan mereka kesejukan. Kandungan DHA & AHA juga dapat membantu merangsang minda bayi.
2- Otot terasa tegang
  •  ia membantu mengurangkan ketegangan urat leher, membantu menyihatkan paru-paru, mengurangkan risiko penyakit jantung
 3- Kebas-kebas tangan dan kaki sejuk
  •  membantu atasi kebas-kebas tangan dan kesejukan kaki dan tangan terutama pada wanita yang sedang hamil, selepas melahirkan anak dan wanita berumur lewat 50-an
4- Kanak-kanak 
  • meningkatkan perkembangangan kanak-kanak. Omega 3 sangat baik untuk meningkatkan kesihatan anak secara keseluruhan dan perkembangan fizikal dan mental. Hal ini terbukti bahawa anak-anak yang mengambil Omega 3 sebagai suplemen memiliki kemampuan baca yang lebih baik. Omega 3 juga bermanfaat bagi anak-anak yang menderita disleksia, dyspraxia dan ADHD.
5- Penyakit 3 serangkai (darah tinggi, kencing manis, kolestrol tinggi) yang akan menyumbang kepada strok dan penyakit jantung  
  • ia mencegah salur darah dari tersumbat, mengelakkan strok, mengekalkan tekanan normal darah, merendahkan kolestrol, mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mencegah pembekuan darah dalam badan
Mari kita lihat apakah perbezaan di antara OmegGuard Shaklee dengan OmegaGuard jenama lain yang terdapat di pasaran hari ini.
perbandingan omegaguards shaklee
Malah harga sebotol OmegaGuard Shaklee adalah jauh lebih rendah berbanding jenama lain. Sebotol yang mengandungi 90biji hanyalah berharga RM136 (harga pasaran) sahaja dan hanya dimakan 1-2biji sahaja sehari (bergantung kepada keperluan).

Jadi, mengapa pilih yang lain apabila pilihan yang paling TEPAT dan TERBAIK berada depan mata.  

**serta group AMAZING STARS kami sekarang juga..terhad kepada 15 orang sahaja untuk bulan ini demi menjamin kualiti leaders yang bakal kami lahirkan**
================================================================
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mahupun pembelian sebarang produk Shaklee... 
fb : www.facebook.com/hani.zaha.7
fan page : www.facebook.com/VitaminsKita  
email : hani03_00@yahoo.com  
call/sms/whatsapp : 0192826397
TAWARAN HEBAT MENANTI ANDA!!! >_<
================================================================


 





No comments:

Post a Comment