Thursday 5 December 2013

Atasi Sembelit Di Kala Mengandung Dengan 1 Langkah Mudah

ostematrix shakleeMengandung adalah satu berita yang sangat ditunggu oleh setiap pasangan yang berkahwin. Sama ada mereka merancang untuk mendapatkan anak secepat mungkin selepas berkahwin, mahupun ingin menundakan dahulu bagi memberi peluang kepada diri masing-masing, itu adalah pilihan masing-masing. Namun, tetap jauh disudut hati, setiap pasangan tetap inginkan anak dari darah daging mereka kerana anak adalah lambang kasih sayang dan cinta mereka, malah anak juga merupakan waris yang bakal meyambung keturunan mereka.

Ketika saya mengandung anak pertama dahulu, saya memang tidak menghadapi masalah yang teruk. Sekadar morning sickness yang biasa, itu memang adat la. Mengandung pula kali ke-2, alahan sedikit teruk. Demam panas, muntah-muntah setiap hari dan cabaran paling besar adalah bleeding yang berpanjangan sehingga anak ke-2 dilahirkan pada kandungan baru berusia 26 minggu. Namun, alhamdulillah kini anak ke-2 saya membesar dengan sihat seperti anak-anak cukup bulan yang lain.

Kini apabila disahkan megandung kali ke-3, rasa gembira memang tak terkata. Namun kebimbangan mengenai apa yang berlaku ketika mengandung kali ke-2 tetap menjadi igauan. Bermulalah episod morning sickness, tetapi kali ini impactnya turut dirasai oleh suami dan anak-anak (kuat betul penangan adik baby ni huhuhu). Tapi bukan itu yang nak saya highlightkan...

ostematrix shakleeSelain mabuk-mabuk, minggu pertama tu juga saya telah mengalami sembelit. Walaupun makan seperti biasa,water intake cukup, entah kenapa sembelit pula. Trauma jugak la bila perut memual rasa nak membuang, tetapi bila ke toilet, berpeluh juga sepanjang tempoh membuang itu. Mungkin bagi orang lain, mereka boleh meneran dengan kuat bagi memaksa proses detoks itu lancar. Namun, bagi saya, itu adalah suatu yang almost mustahil..kerana sejarah mengandung kali ke-2 (sila ikutinya di sini...)

Pintu rahim saya telah terbuka 2cm pada masa kandungan berumur 24 minggu. Jawapan yang diberikan kepada saya apabila bertanya kepada para doktor mengapa situasi ini berlaku adalah, "kemungkinan pintu rahim puan tidak tutup sepenuhnya selepas kelahiran anak pertama"....tak tau nak percaya atau tak, walaupun it sounds funny, tapi saya tetap terima jawapan tersebut kerana para doktor tahu apa yang mereka lakukan dan bercakap mengikut pengalaman mereka. Saya tetap respect jawapan itu...

Okey, apa kaitannya pintu rahim yang tak tertutup sepenuhnya dengan meneran ketika membuang air besar?? Ini teori saya sahaja la, dan bila cerita kat en asben pun dia gelak je huhuhu...tapi pada saya baik berhati-hati dari menyesal di kemudian hari...Long cut short, saya takut tersalah teran time tegah membuang tu dan end up bukan najis yang keluar, tapi fetus yang baru nak terbentuk pulak yang keluar...Nauzubillah....Tapi rasanya tak impossible pun kejadian itu boleh berlaku, kalo tak camne banyak berlaku kes orang buang bayi kat toilet kan...huhuhuhu

atasi sembelit dengan ostematrix shakleeJadi..bagi mengelakkan kejadian yang tak diingini berlaku, terus malam tu juga, saya amalkan mengambil 4biji ostematrix sebelum tido. Selain membekalkan kalsium kepada saya dan baby, ostematrix juga mampu melawaskan perut dan melembutkan najis dengan kandungan magnesium nya..Sememangnya terbukti berkesan, malah diakui juga oleh suami kepada pelanggan saya yang perasan beliau dapat membuang dengan mudahnya setiap pagi tanpa perlu membuang masa lagi di dalam tandas.

Malah ada juga ibu mengandung yang sebelum ini sering mengalami cramp, kini bebas dari masalah ini selepas mengamalkan pengambilan ostematrix secara konsisten setiap malam. Berbalik kepada cerita saya, 2 hari selepas mengamalkan ostematrix, alhamdulillah hari-hari seterusnya saya tidak lagi dibelenggu masalah sembelit. Syukur sangat kepada Ilahi...Rasa tak menyesal berkenalan dengan Shaklee walaupun lambat (orang lain anak pertama dah kenal Shaklee huhuhu)

Sememangnya sangat berbaloi mendapatkan sebotol Ostematrix ni, malah saya merasakan ianya adalah vitamin yang wajib diambil oleh para ibu yang sedang mengandung selain asid folic. Sebotol mengandungi 120biji tablet dan harganya baru RM61 sahaja. Ianya juga mampu menghilangkan letih-letih badan, malah anda akan dapat tidur dengan lenanya pada malam itu dan bangun dengan segarnya pada keesokkan harinya. Tak percaya?? Cubalah beli sebotol dari saya...Bab harga jangan bimbang, sesuatu yang istimewa pasti menanti anda... Jadi, jangan lepaskan peluang ini dan bebaskan diri anda dari segala masalah berkaitan sembelit ini....yeayyy...

**sertai group AMAZING STARS kami sekarang juga..terhad kepada 15 orang sahaja untuk bulan ini demi menjamin kualiti leaders yang bakal kami lahirkan**
================================================================
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mahupun pembelian sebarang produk Shaklee... 
fb : www.facebook.com/hani.zaha.7
fan page : www.facebook.com/VitaminsKita  
email : hani03_00@yahoo.com  
call/sms/whatsapp : 0192826397
TAWARAN HEBAT MENANTI ANDA!!! >_<
================================================================

No comments:

Post a Comment