Saturday 7 December 2013

Rawat Selsema Dengan Vitamin C Shaklee

Di musim hujan ini, cuaca yang sekejap panas, sekejap hujan, mampu menyumbang kepada pelbagai penyakit. Terutama sekali kepada mereka yang mempunyai tahap imonisasi rendah dan juga kanak-kanak serta bayi. Orang dewasa pun tidak terkecuali jika kesihatan tidak dijaga dengan baik.

selsema dirawat vitamin c shakleeSaya sendiri diserang selsema sejak Ahad lepas. Bermula dengan sakit telinga kanan secara tiba-tiba, diikuti dengan sakit tekak akhirnya hidung pun mula la berair. Memandangkan diri ini sedang mengandung serta menyusukan adik acad, maka saya memilih untuk TIDAK mengambil sebarang ubat selsema keran dikhuatiri ianya boleh mendatangkan efek kepada kedua anak ini. Yelah, kita tak tau apa yang terkandung dalam uabt selsema itu, bahan kimianya tidak diketahui selamat atau tidak untuk fetus yang baru nak membesar dan juga kanak-kanak yang berumur 2 tahun setengah.

Jadi apa optioin yang saya ada? Takkan nak biar je hingus dok meleleh dan badan lemah lemah kan. Dah la en asben nak balik kerteh, maka saya akan jadi Mama merangkap Ayah kepada blong n adik acad untuk jangka masa beberapa hari sepanjang ketiadaan en asben. So kenala juga buat sesuatu untuk merawat selsema ni kan...

set asas shakleeSebelum tu, saya memang sekarang setiap hari amik sebiji Vitalea, B Complex dan Vitamin C Shaklee untuk kandungan. Yelah, orang mengandung kan perlukan lebih tenaga dan vitamin untuk kesihatan diri dan bayi dalam kandungan. So memang sesuai sangat la ketiga-tiga jenis vitamin ini untuk keadaan saya ni. Vitalea yang kaya dengan 20+ jenis vitamin, mampu membekalkan vitamin dan mineral yang sangat saya perlukan. B Complex yang diperkaya dengan asid folik sememangnya sangat penting untuk kesihatan bayi, manakala Vitamin C pula sangat saya perlukan untuk kesihatan kuku saya bagi mengelakkan kejadian kuku rosak seperti apa yang telah saya alami pada kandungan sebelum ini.

vitamin c shaklee rawat selsema
Vitamin C yang sememangnya baik untuk imunisasi ini kini saya upkan kepada 2 tablet setiap hari bagi membantu saya merawat selsema saya ini. Setiap hari saya akan telah 4 tablet ini samada selepas breakfast ataupun selepas lunch. Selsema saya bermula dengan lubang hidung sebelah kanan. Tersumbat sebelah untuk 2 hari, kemudian ok dan berpindah pula ke lubang hidung sebelah kiri.2 hari juga untuk ianya pulih dan hari ini, Alhamdulillah, apabila bangun tidur, tiada lagi hingus yang memblock hidung saya dan kini selsema saya sudah hilang sepenuhnya.

Seronok rasanya bila dapat rawat selsema ni hanya dengan makan vitamin C shaklee. Bukan apa, saya ni jenis tak suka makan ubat, dah la ubat semua pahit-pahit, memang jenuh la. Pulak tu, tak tau ubat tu sesuai ke tak dengan keadaan kita ni. Tapi kini, saya dah tak risau dah sebab dah tak perlu makan ubat yang pahit tu, yang adakalanya boleh membawa efek mengantuk yang keterlaluan, malah vitamin tu juga mampu memberi kesan sampingan yang sangat baik kepada kulit saya. Semuanya dengan izin daripada-Nya jua. Alhamdulillah...

**sertai group AMAZING STARS kami sekarang juga..terhad kepada 15 orang sahaja untuk bulan ini demi menjamin kualiti leaders yang bakal kami lahirkan**
================================================================
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mahupun pembelian sebarang produk Shaklee... 
fb : www.facebook.com/hani.zaha.7
fan page : www.facebook.com/VitaminsKita  
email : hani03_00@yahoo.com  
call/sms/whatsapp : 0192826397
TAWARAN HEBAT MENANTI ANDA!!! >_<
================================================================

No comments:

Post a Comment