Monday 14 October 2013

Shaklee...Israel...dan Dot Dot Dot

Hokeyyy....sensitif kan kalo kita sebagai orang islam dikaitkan dengan bangsa israel yang laknatuallah ni. Semuanya gara-gara serangan puak tersebut ke atas rakyat palestin yang tidak berkesudahan sejak bertahun lamanya dengan tanpa belas kasihan. Nak pulak tetiba terdengar yang Shaklee ni ada plak kaitan dengan bangsa itu..Memang panas la telinga kan...

Ok, meh sini nak citer...

Isu ini adalah sebenarnya isu yang sudah lapuk. Sejak saya join Shaklee pada setahun yang lalu, saya telah mendengar tentang isu ini. Pada mulanya ada rasa sedikit tersentap la juga, sebab time tu blum habis kaji tentang sejarah Shaklee ni semua. Baru berjinak-jinak, memang la tak sempat nak study everything kan...Maka bertanyalah saya kepada upline-upline saya. Terus Presidential Master (PM) Cery bercerita mengenai isu ini dengan sangat mendalam sehingga hilang semua keraguan.

Kisahnya begini.....

Terdapat sebut page yang yang berkaitan dengan keagamaan (tak sure sangat sebab tak nak buang masa study tentang blog yang sememangnya tak de manfaat pada saya), yang dimiliki oleh sebuah pertubuhan di bawah nama Keneseth Israel (KI) [jangan tanya saya apa linknya sebab saya tak mau menjadi sebahagian daripada pemyumbang kepada kenaikan trafik di blog dia]. Jika anda buka page tersebut, di bahagian bawahnya akan kelihatan logo Shaklee..
shaklee
screenshot dari page tersebut
 First impression bila orang tengok macam ni sure orang akan buat conclusion yang Shaklee adalah salah satu daripada penyumbang tegar kepada pertubuhan ini, betul tak? Tetapi sebenarnya tanggapan tersebut adalah SALAH kerana jika anda mengklik pada logo tersebut, anda akan dibawa ke satu page lain iaitu...

http://kic.myshaklee.com/us/en/shop.s.html (ini BUKAN link ke website official Shaklee)

vitamin

 Page ini pula dimiliki oleh seorang pengedar Shaklee (seperti saya) yang PERSONALLY menyumbang hasil bonus yang beliau dapat dari penjualan produk Shaklee kepada KI. Jadi nampak tak apa sebenarnya yang berlaku?? 

Mari kita lihat situasi ini pada diri saya sendiri =>> saya, pengedar Shaklee, menggunakan duit bonus dan hasil jualan produk Shaklee, untuk didermakan kepada masjid ataupun rumah anak yatim. Jika dilihat pada situasi ini, adakah ini bermakna Shaklee yang menyumbang kepada masjid atau rumah anak yatim tersebut? Sudah pastilah tidak kerana saya yang menggunakan duit saya sendiri untuk menyumbang dan bukanlah Shaklee yang mengeluarkan duit mereka untuk diberi pada masjid/anak yatim tadi.

Jadi nampak tak apa yang berlaku? Berbalik pada kes KI tadi, yang menjadi penyumbang kepada KI itu BUKANLAH pihak Shaklee, sebaliknya pengedar Shaklee yang menggunakan duit beliau sendiri untuk didermakan kepada KI...Faham kan sekarang. Jelaskan sekarang bahawa Shaklee sememangnya TIDAK berkaitan dengan pihak Israel laknatuallah itu walaupun syarikatnya tersebut berada di Amerika Syarikat. 

Malah, PM cery bersama Master Lyna serta Master Iffah Anuar sendiri pernah bertanyakan tentang hal ini kepada pihak pengurusan Shaklee Malaysia dan sememangnya mereka telah memberi jaminan bahawan mereka LANGSUNG TIDAK terlibat dengan Israel laknatuallah itu. Jadi, anda tidak perlu bersusah hati lagi mengenai isu ini kerana sememangnya ianya telah jelas dan tiada keraguan mengenainya.

 Link sebenar bagi website Shaklee adalah :



Selain daripada yang diatas, maka ianya bukanlah official website Shaklee dan sememangnya tidak berkaitan dengan Shaklee.

Jadi, bertindakla dengan bijak. Dapatkanlah produk Shaklee anda daripada saya, pengedar Muslim, yang sememangnya berhajat ingin membantu memajukan ekonomi Islam. Malah penggunaan produk Shaklee ini juga secara tidak langsung akan membantu menguatkan umat Islam kerana ianya menyihatkan dan mencergaskan kita setiap hari, agar kita dapat beribadah dan melakukan pekerjaan seharian dengan sebaiknya...(✿◠‿◠)
 
**sertai group AMAZING STARS kami sekarang juga..terhad kepada 15 orang sahaja untuk bulan ini demi menjamin kualiti leaders yang bakal kami lahirkan**
================================================================
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mahupun pembelian sebarang produk Shaklee... 
fb : www.facebook.com/hani.zaha.7
fan page : www.facebook.com/VitaminsKita  
email : hani03_00@yahoo.com  
call/sms/whatsapp : 0192826397
TAWARAN HEBAT MENANTI ANDA!!! >_<
================================================================

No comments:

Post a Comment