Monday 3 November 2014

Pengalaman Sendiri Bersama....Omegaguards Shaklee

Sambil dukung bb anas yang dok menangis je tadi (meragam nak tdo), tetiba teringat perbualan dengan seorang ibu yang dok mendukung anaknya yang menangis je masa pergi Hospital Pakar Kuantan 2 minggu lepas. Time tu kitorang nak balik dah, lepas dekat 2 jam lebih bertapa kat hospital tu sebab nak jumpa doktor kanak-kanak.

Perbualannya lebih kurang gini...
 
Si ibu : nak balik dah ke?
Saya : a'ah, nak g amik ubat then nak balik
Si ibu : kenapa bb?
Saya : kena ekzema. tu muka jadi merah ni..(sambil tunjuk pipi bb anas). bb ni kenapa?
Si ibu : berkahak. banyak doktor dah pergi, ubat macam-macam dah, tapi tak kurang jugak. nangis je...(memang bb tu dari dia dtg saya tgk crancy je, maknya nak duduk pun tak dapat sbb bb tu akan nangis)
Saya : oooo...anak saya ni tak pernah pulak kena...dah try buat steam wap?

pam sedut hingus babytropika creamDan perbualan bersambung lebih kurang 5 minit dengan saya share tentang steam wap, setakat pembacaan dan apa yang saya tau. Praktikalnya memang tak pernah buat sebab baby anas tak pernah lagi setakat ni berkahak tahap yang banyak sampai susah nak tidur malam. Selsema pun walaupun pernah kena, tapi bukan la tahap kritikal. Kadang sapu krim tropikal n buat sedutan hingus guna pam yang kecil tuk , dia dah ok dah. Alhamdulillah...Lagi satu tips saya, tiap pagi saya amalkan tepuk belakang dia bila dia bangun pagi.

Tapi, apa yang saya perasan, kalo bb anas ni macam ada bunyi selsema atau berkahak, bila dia berak mesti akan kluar lendir-lendir. Kiranya dia akan berak kluar taik yang biasa tu (sorry bunyi geli sikit) beserta dengan lendir. Lepas tu hilang lah bunyi selsema @ kahaknya tu. 

vitamin selsema dan batukBila saya fikir-fikir balik, adakah amalan pengambilan omegaguards yang saya dok amalkan dari dalam pantang lagi menjadi penyebab atau membantu mencairkan kahak dan selsema bb anas sekaligus membuangnya melalui najis bb anas? Kalo betul la telahan saya ni, memang sangat berbaloi la saya amalkan omegaguards ni sebab hajat dihati amik nak turunkan berat badan (berat naik melampau time preggy, oh my....) tak tau la plak dapat kesan sampingan untuk bb anas. Kesan sampingan yang sangat baik plak tu...Memang tak sia-sia...

Rupa-rupanya ramai ibu-ibu lain yang mengamalkan pemberian omegaguards ni kepada anak-anak mereka sebagai pendinding dari serangan selsema dan batuk berkahak ni....Saya je yang tertinggal keretapi rupanya hihihi......

testimoni omegaguards shaklee

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tertekan dengan kenaikan harga barang dan kos sara hidup? Apa kata anda sertai kami untuk menjana pendapatan secara sambilan, tanpa modal yang besar. Hubungi saya untuk mengetahuinya dengan lebih lanjut...
 
kaya dengan shaklee
 

No comments:

Post a Comment