Wednesday 21 August 2013

Bahayanya Sibutramine, Nasib Shaklee BEBAS Sibutramine

Dalam beberapa minggu ni, sibuk orang dok perkatakan tentang Sibutramine...Bagi anda yang terlepas pandang tentang isu ni, jangan risau, sempat lagi nak amik tau. 

slimming shakleeSibutramine adalah sejenis dadah yang digunakan untuk mengawal selera makan dalam usaha membantu mereka yang menghadapi masalah obesiti dan yang berusaha untuk mengurangkan berat badan serta memaintain berat badan. Ianya berfungsi dengan cara menghantar isyarat kepada otak kita untuk mengurangkan selera makan individu tersebut. Biasanya sibutramine ini didatangkan dalam bentuk pil yang diambil dengan cara menelan bersama atau tanpa makanan sekali setiap hari.

Namun begitu, berdasarkan kajian yang dijalankan sejak kebelakangan ini, sibutramine didapati boleh mendatangkan kesan yang tidak baik kepada mereka yang mengamalkan pengambilannya. Malah, sejak tahun 2010, US telah pun menghentikan dan mengharamkan pengeluaran sibutramine ini. Di Malaysia, Kementerian Kesihatan telah mengharamkan sibutramine ini sejak Disember 23, 2010 lagi. Namun begitu, masih ada pengeluaran produk menguruskan badan/slimming yang masih menggunakan dan memasukkan sibutramine di dalam produk mereka. Malah masih ada pengguna yang TIDAK SEDAR mengenai bahayanya sibutramine ini dan MASIH memilih untuk menggunakan produk yang mengandungi sibutramine ini.

Antara kesan sampingan yang disebabkan oleh sibutramine adalah :
slimming shaklee
Beberapa kes yang direkodkan mengenai kesan sampingan sibutramine ini antaranya (sumber dipetik dari Malaysian Medical Association melalui New Straits Times)
  1. June 2002 : seorang guru berumur 39 tahun meninggal dunia selepas beberapa bulan mengambil pil diet yang berasal dari Korea. Pil tersebut telah menyebabkan metabolic depression dan kekurangan nutrisi. Malah, organ dalam beliau , termasuk buah pinggang turut mendapat kesan hasil daripada tindak balas bahan kimia yang terdapat di dalam pil tersebut 
  2. February 2007 : surirumah berusia 33 tahun dari Kedah meninggal dunia akibat masalah buah pinggang selpeas mengambil pil pelangsingan Kintop selama 9 bulan
  3. Oktober 2009 : Andrea de Cruz, seorang artis Singapura menghadapi masalah kegagalan hati selepas mengamalkan pengambilan Slim 10 (sejenis slimming pil). Walaubagaimanapun, beliau selamat selepas melalui proses pemindahan hati melalui pembedahan. Namun, ada wanita lain yang dilaporkan meninggal dunia akibat kegagalan hati.
  4. Disember 2012 : seorang warga Singapura, berumur 24 tahun meninggal dunia akibat keracunan dinitrophenol (DNP) selepas mengambil slimming pil yang dibeli secara online. DNP ini membantu menurunkan berat badan  dengan pantasnya TETAPI mempunyai KESAN SAMPINGAN.
  5. August 2013 : seorang surirumah berusia 32 tahun membuat laporan kepada Perkhidmatan Awam dan Jabatan Pengaduan MCA selepas menghadapi beberapa masalah seperti jantung berdebar, sakit kepala dan masalah tidur selepas mengambil slimming pil yang mengandungi sibutramine.
Jadi, adakah BERBALOI anda merisikonya BADAN dan NYAWA anda hanya semata-mata untuk kurus secara CEPAT & PANTAS
 ATAU,
Adakah anda mahu menjadi salah seorang daripada STATISTIK mereka yang menghadapi masalah/MENINGGAL DUNIA akibat daripada SIBUTRAMINE ini??
Oleh itu, BE A WISE CONSUMER. Pilihlah slimming pil yang terbukti SELAMAT, BEBAS BAHAN KIMIA dan AMALKAN GAYA HIDUP YANG SIHAT demi kebahagian diri anda dan mereka yang tersayang...Selidiklah sebelum anda membeli sesuatu produk untuk menguruskan/menurunkan berat badan.
Sekiranya produk menguruskan badan yang anda beli TIDAK mampu menurunkan berat badan anda pada kadar yang sangat pantas, JANGAN BERPUTUS ASA kerana badan anda juga TIDAK naik secara mendadak, malah ianya memakan masa yang panjang juga, jadi begitu juga untuk menurunkannya...

**sertai group AMAZING STARS kami sekarang juga..terhad kepada 15 orang sahaja untuk bulan ini demi menjamin kualiti leaders yang bakal kami lahirkan**
================================================================
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mahupun pembelian sebarang produk Shaklee... 
fb : www.facebook.com/hani.zaha.7
fan page : www.facebook.com/VitaminsKita  
email : hani03_00@yahoo.com  
call/sms/whatsapp : 0192826397
TAWARAN HEBAT MENANTI ANDA!!! >_<
================================================================

1 comment:

  1. Nice entry ��
    Jemput lawat blog ibu ya. --> www.diyanajamal.blogspot.com

    ReplyDelete