Tuesday 9 December 2014

Naikkan Berat Badan Secara Selamat Dengan Shaklee

 Di dunia ni, ada macam-macam jenis saiz manusia. Ada yang gemuk, ada yang kurus, ada yang sedang-sedang je saiz badannya, dan macam-macam lagi. Yang gemuk, nak jadi kurus...Yang kurus pulak, berusaha nak gemuk. Semuanya gara-gara nak kelihatan cantik dan dalam masa yang sama nak rasa sihat.

Hari ni nak share mengenai pemakanan untuk mereka yang kekurangan berat badan. Artikel ni diambil dari facebook KKM dan disediakan oleh Noor Safiza bt. Mohd Nordin

Apakah yang dimaksudkan dengan kekurangan berat badan? Kurang berat badan berlaku apabila Indeks Jisim Tubuh (BMI) mengikut umur (BMI -untuk-umur) anda berada di bawah garis 5 persentil. Anda mungkin sihat tetapi anda mempunyai kadar metabolisma yang tinggi.Anda mungkin mengalami kekurangan berat badan kerana masalah gangguan pemakanan ("anorexia/bulimia") atau masalah perubatan yang berkaitan (masalah tiroid).

Bagaimana hendak menaikkan berat badan?

Dapatkan nasihat daripada doktor anda untuk memastikan bahawa anda tiada mengalami masalah perubatan yang berkaitan. Jika anda tiada mengalami masalah perubatan yang berkaitan, berat badan boleh ditingkatkan dengan :
    naik berat badan shaklee
  1. Meningkatkan pengambilan makanan untuk meningkatkan kalori.
  2. Jika anda seorang yang tidak makan dalam jumlah yang banyak, anda boleh makan dalam jumlah yang sedikit tetapi kerap.
  3. Cuba makan enam kali sehari (waktu makan utama dan snek) seperti makan sarapan, minum pagi, makan tengah hari, minum petang, makan malam dan minum malam ("supper").
  4. Snek untuk minum pagi, minum petang dan minum malam perlulah sihat dan berkhasiat.
  5. Pilih makanan yang mempunyai kandungan protein dan kalori yang tinggi. Makan makanan yang sihat dan seimbang.
  6. Selalu bersenam. Senaman boleh meningkatkan selera anda.
  7. Dapatkan waktu tidur yang cukup. Badan anda akan menyimpan kalori pada waktu anda tidur.
  8. Dapatkan nasihat Doktor atau Pakar Pemakanan atau Pegawai Dietetik jika anda ingin mengambil diet tinggi protein atau makanan tambahan ("supplements") untuk meningkatkan berat badan anda.
jadual makan shaklee
sekiranya anda ingin mengambil supplemen bagi menaikkan berat badan, boleh dapatkan set Naik Berat Badan Shaklee. Terdiri daripada Vitalea, B complex & Mealshakes. Sangat mudah, dan terbukti telah membantu ramai menaikkan berat badan dengan berkesan dan selamat. Malah ianya juga tidak mempunyai kesan sampingan sekiranya anda telah mencapai berat yang diinginkan.

berat badan naik shaklee

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 Tertekan dengan kenaikan harga barang dan kos sara hidup? Apa kata anda sertai kami untuk menjana pendapatan secara sambilan, tanpa modal yang besar. Hubungi saya untuk mengetahuinya dengan lebih lanjut....

duit shaklee


No comments:

Post a Comment