Thursday 12 December 2013

Istimewanya Set Berpantang Shaklee

Berpantang dan jamu adalah 2 benda yang tidak dapat dipisahkan kerana setiap ibu yang baru lepas bersalin pasti akan mengambil jamu ketika dalam tempoh berpantang. Secara jujurnya, saya sendiri tidak terkecuali. Ketika bersalin anak pertama, saya telah membeli satu set berpantang dari jenama yang memang terkenal. Harganya mencecah hampir RM500!!! MEmang agak mahal, tetapi kerana ketika itu, ilmu masih kurang, malah merupakan kali pertama berpantang, maka saya merasakan itu sudah adalah yang terbaik. Set itu sememangnya terdiri daripada jamu yang telah dipilkan, terdapat juga minyak-minyak untuk ibu yang berpantang dan bayi.

Walaupun begitu, saya tidak menghabiskan set berpantang itu kerana tidak tahan dengan bau serta rasa pil jamu tersebut. Walaupun blong ketika itu tidak terkenal jaundice yang teruk, tetapi saya tidak mengamalkannya kerana risau akan efek dari jamu tersebut. Pada kelahiran anak ke-2 pula, saya setakat membeli set berpantang yang basic sahaja, kerana adik acad dilahirkan pramatang, jadi saya sangat risau untuk mengamalkan jamu-jamu kerana takutkan efek yang akan terkena pada adik acad yang ketika itu sangat fragile. Set itu juga tidak habis, malah masih ada dalam simpanan saya.

Berdasarkan pengalaman 2 kali berpantang sebelum ini, saya terasa ianya adalah suatu pembaziran apabila saya membeli jamu-jamu ini tetapi tidak dimakan kerana risaukan kesannya kepada bayi. Tidak sesekali saya menafikan kebaikan jamu. Memang jamu telah dipercayai sejak dahulu lagi akan keberkesanannya, namun cuma mungkin dizaman ini, ada alternatif yang lebih baik untuk para ibu yang dalam berpantang, malah lebih mudah dan keberkesanannya bleh dilihat dengan cepat berbanding jamu.

set berpantang shakleeApa yang ada dalam set berpantang Shaklee? Set asas berpantang Shaklee ini terdiri daripada Vitalea, B Complex, Vitamin C dan juga Zink. Ada ibu-ibu berpantang yang gemar menambah ESP (Energizing Soy Protein) kerana gemarkan tenaga tambahan yang boleh diperolehi daripada Energizing Soy Protein disamping membantu dalam pengeluaran susu badan.

Mari kita lihat apa yang istimewanya set berpantang Shaklee ini. Memandangkan Shaklee adalah supplemen, maka setiap vitamin yang terdapat dapat set ini bukan sekadar merawat diri ibu berpantang dari luar, malah ianya lebih kepada merawat dari dalam dan merawat sehingga ke sel-sel badan kita supaya badan kita pulih secara sepenuhnya untuk jangka masa yang panjang.

Vitalea : mengandungi 20+ jen ismultivitamin dan mineral yang sangat diperlukan oleh badan kita terutama sekali selepas proses mengandung dan bersalin yang mana banyak urat-urat di dalam badan ibu yang telah 'terputus' mahupun 'tercabut' (bukan dalam erti kata yang sebenar). Jadi semua ini perlulah dirawat supaya badan ibu kembali segar dan sihat seperti sediakala

B Complex : lengkap dengan semua jenis vitamin B yang sangat diperlukan oleh ibu dan turut diperkaya dengan asid folik yang diperlukan oleh bayi. Walaupun bayi telah lahir, namun bayi masih memerlukan bekalan asid folik untuk membantu mereka menghasilkan sel darah merah dengan secukupnya

Vitamin C : membantu membentuk kembali kolagen dalam badan ibu yang telah hampir haus akibat daripada proses mengandung dan bersalin ini. Malah ianya sangat baik untuk membantu merawat luka daripada kelahiran mahupun pembedahan.


luka cepat sembuh dengan zink shaklee
contoh testimoni luka cepat sembuh dengan zink complex
Zink : mengandungi zink yang tinggi yang sememangnya sangat diperlukan oleh ibu yang baru lepas bersalin, terutamanya yang bersalin secara pembedahan. Sebelum ini, ibu bersalin biasa disarankan untuk mengambil pati ikan haruan untuk membantu memulihkan luka pembedahan. Ini kerana ikan haruan kaya dengan zink yang membantu proses ini. Namun kini, ibu tidak perlu risau lagi kerana ibu mempunyai alternatif lain yang lebih mudah, tidak berbau dan sangat berkesan.

Kesimpulannya, set berpantang Shaklee ini sememangnya adalah set berpantang yang terbaik di kala ini, malah ianya adalah sangat praktikal, mudah, berkesan dan yang paling penting, tiada kesan sampingan ke atas bayi. Malah harga nya juga jauh lebih jimat berbanding set-set berpantang yang ada di pasaran. Setiap vitamin yang terdapat dalam set ini mampu bertahan sehingga hampir 3 bulan, malah ibu boleh terus mengamalkannya walaupun telah habis berpantang untuk kesihatan yang lebih baik dan berpanjangan.

Jadi, mengapa berfikir lagi?? Hubungi kami segera untuk mendapatkan set berpantang Shaklee yang sememangnya terhangat di pasaran kini. Jangan ketinggalan kerana setiap vitamin ni dalam set ini sangat laku sehingga ada di antaranya kerap mengalami kehabisan stok dan terpaksa menunggu berminggu-minggu untuk stok yang baru. Hubungi kami hari ini juga untuk set berpantang anda....

**sertai group AMAZING STARS kami sekarang juga..terhad kepada 15 orang sahaja untuk bulan ini demi menjamin kualiti leaders yang bakal kami lahirkan**
================================================================

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mahupun pembelian sebarang produk Shaklee... 


fb : www.facebook.com/hani.zaha.7

fan page : www.facebook.com/VitaminsKita  
email : hani03_00@yahoo.com  
call/sms/whatsapp : 0192826397




TAWARAN HEBAT MENANTI ANDA!!! >_<
================================================================

No comments:

Post a Comment