Sunday 16 June 2013

Bagus Sangat Ke Set Mengandung Shaklee?

Jom terus kita bercerita tentang set mengandung Shaklee....

Lama sangat dah tertunda sampai dah tak fresh...Alang adik acad pun akhirnya berjaya tdo, maka trus la saya nak bercerita dengan panjang lebar tentang set mengandung Shaklee yang memang BEST, memang BAGUS, memang TERBAIK dan memang LENGKAP la...

Pertamanya, mari kita fahamkan dulu mengapa wanita yang mengandung perlukan set mengandung Shaklee ni....Antara asbab dan sebabnya adalah...

set mengandung shaklee➊ kesihatan seorang wanita sebelum, semasa & selepas kehamilan adalah sangat penting untuk
perkembangan bayi secara tidak langsung
➋ ibu yang sihat mampu memberikan bekalan nutrisi yang secukupnya untuk bayi
➌ bekalan nutrisi yang mencukupi mampu mengelakkan bayi dari terkena sebarang jangkitan kuman/penyakit sejak dari dalam kandungan lagi
➍ bayi sangat memerlukan bekalan nutrisi yang secukupnya untuk menjamin tumbesaran yang seimbang
➎ sepanjang tempoh kehamilan, nutrisi yang diperlukan adalah lebih banyak kerana ibu mengandung turut menyalurkannya kepada bayi, nutrisi ini boleh diperolehi supplemen selain dari pemakanan kerana adakalanya ibu mengandung gagal mendapatkan makanan yang seimbang setiap hari
➏ apabila berat semakin bertambah, nutrien dalam badan boleh hilang dengan cepat, malah hormon juga akan menjadi tidak seimbang, maka pegambilan supplemen adalah digalakkan untuk mengatasi masalah ini
➐ 25-85% daripada wanita yang telah bersalin akan mengalami kemurungan untuk beberapa hari, dan set ini mampu menstabilkan emosi mereka dan mengelakkan berlakunya kejadian seperti "meroyan"

bayi shakleeJADI...

Apakah yang set mengandung Shaklee mampu sumbangkan dalam keadaan ini dan bagaimanakah ianya bertindak? Mengapakah set mengandung Shaklee ini menjadi sebutan di kalangan ibu mengandung di hari ini? Bagus sangatkah set mengandung Shaklee ni?? Betul ke set menagndung ni tak ada apa-apa efek kepada bayi, semasa & selepas mengandung?

Banyak persoalannya..Tapi selepas anda baca huraian di bawah pasti anda akan senyum dan terus rasa nak beli set mengandung Shaklee ni... ^__*

Sebelum itu, mari kita lihat apa yang terdapat dalam set mengandung Shaklee dan fungsi setiap satu vitamin..

Vitalea (multivitamin) : membekalkan sehingga 28 jenis vitamin yang sangat diperlukan oleh tubuh. Turut bertindak sebagai pelengkap nutrisi bagi menampung nutrien yang tidak diperolehi dari pemakanan seharian. Juga mengandungi zat besi, iaitu elemen yang sangat penting untuk ibu mengandung. Ini kerana ketika mengandung, kuantiti darah akan meningkat kerana ia bukan hanya menampung keperluan ibu, sebaliknya keperluan bayi juga. Kandungan hemoglobin yang secukupnya diperlukan bagi mengangkut oksigen dalam darah untuk keperluan ibu dan bayi.

Kekurangan zat besi ini mampu menyumbang kepada masalah anemia kepada ibu yang mengandung dan keadaan ini adalah sangat merbahaya. Ia akan menyebabkan ibu mengandung sentiasa dalam keadaan letih, lemah, tidak mampu memberi tumpuan yang baik, malah dalam kes2 yang major, ia bleh menyebabkan kesukaran bernafas.

Tambahan pula, dalam tempoh-tempoh terakhir kehamilan, bayi akan menyerap lebih banyak zat besi dari ibu berbanding di awal kehamilan. Bekalan zat besi yang mencukupi juga mampu mengurangkan risiko kehamilan bayi pramatang.

kekurangan asid folikB Complex (dan asid folik) : pastinya ibu-ibu yang mengandung sudah tahu bahawa mereka adalah disuruh dan digalakkan untuk mengambil asid folik sejak dari hari mereka merancang untuk mengandung lagi. Ini kerana, asid folik sangat membantu dalam membantu memelihara sistem saraf yang sihat, menghasilkan hormon & sel darah merah, dan juga membekalkan tenaga. 

Pengambilan 400mcg setiap hari sebelum & sepanjang tempoh kehamilan mampu mengurangkan risiko bayi dilahirkan dengan kecacatan tiub neutron sehingga 70% . Vitamin B Complex Shaklee mengandungi kesemua 8 jenis vitamin B yang sangat diperlukan, malah ianya diperkaya dengan "sistem penyerapan bioaktif" bagi membantu penyerapan asid folik yang maksimum.

Vitamin C : membantu menghasilkan kolagen bagi tujuan membina tulang rawan, otot-otot dan tulang-tulang fetus. Ia juga bertindak sebagai penguat sistem imunisasi kepada ibu mengandung bagi membantu melawan jangkitan dan penyakit. Bagi ibu yang menyusukan anak pula, satu kajian menunjukkan ibu-ibu menyusu yang mengambil vitamin C, mempunyai konsentrasi vitamin C pada bayi. Oleh itu bayi-bayi yang secara eksklusif diberi susu ibu tidak mengalami kekurangan vitamin C. 

Bagi Vitamin C Shaklee, ianya dihasilkan dengan mempunyai molekul yang sama dengan buah sitrus. Malah ianya diperkaya dengan bahan semulajadi seperti bioflavanoids, hespiridin dan rose hips bagi meningkatkan fungsi vitamin C tersebut.

Energizing Soy Protein (ESP) : mengapa protein sanga penting kepada ibu mengandung? kerana ianya merupakan blok-blok paling asas dalam badan bayi & ibu. Dalam timester ke-2 & 3, bayi akan membesar dengan pantasnya, maka mereka memerlukan bekalan protein yang secukupnya untuk mengelakkan gangguan dalam tumbesaran mereka. Protein juga dapat membantu dalam penghasilan susu ibu. 

Jadi apa yang ESP dapat sumbangkan, dan mengapa ianya sangat baik? Ini kerana ia 
√ mengandungi asid-asid amino lengkap termasuk 9 asid amino yang diperlukan oleh badan
√ bebas laktosa secara semulajadi
√ bebas kolestrol secara semulajadi
√ soya yang digunakan adalah soya yang TIDAK diubahsuai (non-GMO)

Ostematrix : membantu membekalkan kalsium yang sangat diperlukan oleh ibu mengandung. Ini kerana, ketika hamil, bayi akan menyerap kalsium dari ibunya, maka jika ibu tidak mendapatkan bekalan kalsium secukupnya, masalah seperti gigi gugur, tulang mereput, osteoporasis, sakit belakang dan sebagainya mudah menyerang ibu. Dan keadaan ini juga boleh menyebabkan bayi mengalami masalah berkaitan kekurangan kalsium juga, terutama yang melibatkan tulang. 

Ostematrix Shaklee bukan sekadar membekalkan kalsium, malah lebih daripada itu dimana ia juga mengandungi vitamin yang membantu agar penyerapan kalsium ke dalam tulang tadi dapat dimaksimumkan dan bukan sebaliknya. Malah kajian membuktikan kalsium Shaklee mampu diserap sepenuhnya dalam masa 12jam selepas pengambilannya.Ostematrix juga mampu mengatasi masalah sembeli ketika mengandung mahupun dalam tempoh pantang.

OmegaGuard : apabila ibu mengandung mula memasuki trimester ke-2 & ke-3, boleh la mula mengambil OmegaGuard. Kandungan DHA & EPA dalam OmegaGuard mampu memberikan kesan positif kepada perkembangan kognitif dan visual bayi. Malah pengambilan Omega yang tinggi dalam tempoh ini boleh mengurangkan risiko alahan pada bayi. Antara faktor mengapa Omega Guard perlu dipilih berbanding jenama lain boleh dibaca di sini.


**sertai group AMAZING STARS kami sekarang juga..terhad kepada 15 orang sahaja untuk bulan ini demi menjamin kualiti leaders yang bakal kami lahirkan**
================================================================

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mahupun pembelian sebarang produk Shaklee... 


fb : www.facebook.com/hani.zaha.7

fan page : www.facebook.com/VitaminsKita  
email : hani03_00@yahoo.com  
call/sms/whatsapp : 0192826397




TAWARAN HEBAT MENANTI ANDA!!! >_<
================================================================
 

No comments:

Post a Comment