Saturday 29 June 2013

Anak Sembelit Lagi?? Atasinya Dengan Mealshakes Shaklee

mealshakes atasi sembelit kanak-kanak
anak menangis kerana sembelit
Pernahkan anda melalui keadaan sebegini? Anak anda menangis ketika hendak membung air besar/meraung sakit ketika sedang membuang air besar/mengamuk tidak mahu pergi membuang air besar sedangkan dengan jelas menunjukkan yang dia sedang sakit perut? ( つ﹏╰)

Saya sendiri pernah mengalaminya. Cukup sekali saya melaluinya, rasa sudah tidak sanggup lagi. Sebagai ibu, sudah tentu saya tidak sampai hati dan tidak sanggup melihat anak saya berada dalam kesakitan, walaupun sedikit. Jadi apa yang saya telah lakukan? Saya berikan anak saya minum Mealshakes Shaklee bersama susunya dan Alhamdulillah kini dia sudah tidak lagi mengalaminya.

Terbaca satu entry dalam blog Dr Zubaidi mengenai kanak-kanak yang mengalami sembelit ini. Antara tips yang beliau berikan adalah :

➊ baringkan anak dalam posisi menelenang dengan kaki ke atas dan lakukan aktiviti seperti mengayuh basikal di udara. Tindakan ini dapat membantu merangsang pergerakan najis dalam usus.

➋ bagi bayi yang berusia 6 bulan ke atas dan hanya meminum susu formula, bolehlah diberikan makanan separa pepejal seperti lobak ataupun diberikan segar. Berikan pada kadar yang berpatutan dan dengan nasihat doktor. Ini dapat membantu menambahkan kandungan serat dalam badan mereka sekaligus membantu melembutkan najis.

➌ bagi kanak-kanak yang berusia satu tahun ke atas, bolehlah diberikan jus buah-buahan seperi tembikai atau air mineral, pada kadar yang berpatutan. Jus betik juga sangat baik untuk mereka, kerana selain ianya mengandungi serat, ia juga mempunyai bahan semulajadi yang boleh membantu melembutkan najis dalam badan.

Ibu-ibu boleh lah mencuba salah satu daripada tips yang diberikan di atas, namun jika ianya masih tidak berkesan, bolehlah cuba memberikan Mealshakes Shaklee kepada anak anda. Akan tetapi, Mealshakes Shaklee ini hanya sesuai untuk kanak-kanak yang berusia 1 tahun ke atas sahaja. Bagi bayi yang dibawah 1 tahun, adalah digalakkan diberi minum susu ibu kerana susu ibu lebih mudah dihadam berbanding susu formula yang terdapat di pasaran.

piramid makananMealshakes Shaklee yang sememangnya dirumus dari bahan-bahan semulajadi termasuk buah-buahan dan sayuran memang terbukti mampu membantu dalam masalah kanak-kanak sembelit. Ramai ibu-ibu yang telah berpuashati dan melihat sendiri keberkesanannya. Malah, Mealshakes yang juga mengandungi 19 jenis vitamin ini mampu melengkapkan nutrisi yang sangat diperlukan oleh anak anda setiap hari.

Jadi, sekiranya anak anda tidak sempat untuk mengambil kesemua makanan yang dicadangkan di dalam piramid makanan setiap hari, anda kini tidak perlu risau lagi kerana Mealshakes mampu menampungnya dan akan memastikan anak anda terus sihat untuk menjalani aktiviti sehariannya.

Sempena promosi Mealshakes yang akan berakhir esok, segeralah dapatkannya. Anda pasti TIDAK menyesal malah merasa rugi kerana lambat mengetahui tentang produk yang sememangnya menjadi rebutan ibubapa hari ini. (‐^▽^‐)

**serta group AMAZING STARS kami sekarang juga..terhad kepada 15 orang sahaja untuk bulan ini demi menjamin kualiti leaders yang bakal kami lahirkan**
================================================================
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mahupun pembelian sebarang produk Shaklee... 
fb : www.facebook.com/hani.zaha.7
fan page : www.facebook.com/VitaminsKita  
email : hani03_00@yahoo.com  
call/sms/whatsapp : 0192826397
TAWARAN HEBAT MENANTI ANDA!!! >_<
================================================================

No comments:

Post a Comment