Wednesday 8 January 2014

Jemputan Allah untk Menjadi TetamuNya...

Alhamdulillah...dapat juga kami jemputan dariNya tahun ni. Hampir 3 tahun hajat tertunda kerana masalah injection menyebabkan hajat kami untuk kesana dahulu terpaksa ditunda. Dulu masa duduk kat Miri, kami dah nak g juga, duit deposit pun dah bayar sikit, tapi disebabkan saya tak amik injection lagi dan time tu saya mengandung, maka tak dapat la pergi (nasib dapat balik refund hihihi)..

Tahun 2013, tiba-tiba terdetik rasa nak pergi. Terus cakap kat en asben, tahun ni kita mesti pergi jugak. So mencarila kami agen, cukupkan duit semua. Planning asal nak pergi 1st trip lepas musim haji, tapi lepas ditimbang balik, so kami ikut trip orang g bulan Januari 2014. Kebetulan adik yang duduk di dubai tu pun balik Malaysia, dan pertengahan bulan Januari 2014 baru balik ke sana, so just nice jela sebab kami plan nak singgah Dubai masa on the way balik ke Malaysia dari Jeddah nanti. Alhamdulillah segalanya dipermudahkan..

Kami riki 3 agen je, iaitu Rayhar Travels & Tours, POTO Travels & Tours dan juga Andalusia. Mula memang nak pergi dengan Andalusia, tapi mungkin Allah nak permudahkan, Dia pertemukan saya dengan seorang hamba Allah ni. In short, tak jadi la kami pergi dengan Andalusia (tak nak cerita sebabnya, tak mau mengaibkan sesiapa). Then try tanya dengan Rayhar sebab sokmo lalu depan opis dia yang terletak kat tepi jalan Kemaman tu. Pergi jugak tanya, tapi quotation yang diorang bagi sangat lambat. 

So kami carila back up, tanya kat POTO Travels. Hanba Allah yang saya jumpa tu syorkan pergi dengan POTO ni, tapi masa dia cakap tu saya tak amik pot sangat sebab macam tak femes nama company ni, tapi maybe Allah memang nak aturkan kami pergi dengan POTO, entah macam mana satu hari terlintas news tentang POTO ni time saya tengah tengok fb. Terus saya kontek diorang, tanya tentang package semua dan bagitau plan kami yang nak stop over kat Dubai for few days.

Kalo dah memang ditentukan, segalanya akan mudah. Kebetulan flight yang POTO guna, iaitu flight Etihad memang transit kat Abu Dhabi, yang terletak lebih kurang 1 jam ++ dari Dubai, so memang sejalan la, tak perlu beli tiket asing pulak. Jadi, plus minus segalanya, kami pun dapat la harga pakej yang dirasakan tidak terlalu mahal, dan bersesuaian dengan bajet kami. Bila cek dengan POTO, katanya hotel pun tak berapa jauh dari masjid, so okla..Yelah, kami bawa anak 2 orang, so bab penginapan ni perlu juga diambil berat. Budak-budak kalo penat nanti macam-macam la ragam..biasala kan...

Berurusan dengan pihak POTO juga sangat mudah. Pekerja mereka sangat ramah, sangat membantu, malah tak lokek nak share apa sahaja mengenai segalanya. Macam saya ni, 1st time pergi, so memang tak tau la nak expect apa. En asben pulak dah pernah pergi, few years back (dekat 5-6 tahun yg lalu kot), so atlis dia dah ada idea la camne keadaan kat sana. Jadi bila denganr cerita dari pihak POTO, atlis tau la sikit2 dan boleh bayangkan la.

Kini, hanya tinggal seminggu je lagi sebelum kami berangkat ke sana. Persiapan masih belum lengkap sebab minggu ni kami masih bertravel ke sana sini. InshaAllah hari Ahad ni akan pack barang betul-betul. Hopefully semua barang adalah. Kami hanya ada hari ahad dan selasa je nak pack barang sebab isnin saya ada appointment dengan doktor, then nak g melawat kakak ipar yang bakal bersalin pada tarikh tersebut.

Saya sangat berharap dapat melaksanakan segala ibadah disana dengan sempurna. Cabaran sememangnya ada, terutama sekali bila membawa anak kecil, tapi InshaAllah Dia akan permudahkan. Saya juga berhajat supaya dapat berdoa dikesemua tempat yang mustajab doa, tak dapat semua, atlis sebahagian daripadanya, memandangkan julung-julung kali dapat menjejak kaki di sana. Mohon sangat dipermudahkan segalanya....

Semakin dekat hari berangkat, semakin terasa kerinduan pada Rasullulah. Terasa sangat seperti dipanggil-panggil. Allahuakbar...Tak sabar rasanya hati ini...Dengan ini, saya ingin memohon sepuluh jari meminta maaf kepada anda semua yang membaca dan mengikut blog saya, serta pernah berurusan dengan saya, jika ada terkasar bahasa atau terasa hati dan sebagainya, harap maafkan saya....InshaAllah panjang umur kita berurusan lagi ye....

umrah-dubai 2014
makam Rasulullah yang dirindui
umrah-dubai 2014
Travel agent kami - POTO Travel & Tours
umrah-dubai 2014
Kaabah yang kelihatan seperti memanggil-manggil
umrah-dubai 2014
Dubai- stop over for family holiday
Sepanjang kami disana, business kami tetap berjalan seperti biasa. Anda jangan bimbang, order anda akan tetap dihantar kepada anda seperti biasa. 

Sepanjang bulan ini juga, saya telah menganjurkan pertandingan untuk kumpulan saya Shaklee STARS, dan hadiah yang ditawarkan agak lumayan, malah diterbangkan jauh dari Dubai. Anda pasti berminat untuk menyertainya jika anda tahu betapa mudahnya dan lumayannya hadiah yang ditawarkan. Jadi, jangan segan-segan, hubungi saya segera untuk mengetahuinya. Tarikh tutup penyertaan adalah 25hb Januari 2014...

STARS Shaklee info

No comments:

Post a Comment