Sunday 4 August 2013

Sayangi Sendi Anda, Dapatkan Set Sendi Shaklee

Pernahkah anda mengalami pengalaman seperti ini?

badan lemah gemalaiTerpaksa panjat tangga bangunan 10 tingkat, tapi baru naik 3
tingkat badan dah mengah, kaki dah sakit, kepala dah 'pusing'? Tapi kena redah jugak sebab tak ada option lain....

Ini lah yang terjadi pada saya 2 hari lepas. As intro, saya ni bukan la jenis yang pergi bersukan setiap hari. Setakat naik turun tangga kat umah sendiri, kemas-kemas umah, cuci umah, main kejar-kejar dengan anak-anak tu adalah dan itulah pun senaman saya setiap hari as a surirumah. Kalo ada ikut en asben oustation,  berpeluangla pergi swimming kat swimming pool hotel. Dulu masa duduk kat Bangi, adalah juga pergi gym yang untuk perempuan kat Bangi and kadang pergi main squash kat UKM. Tapi sekarang bila pindah Kerteh, terhad sikit. Nak pergi bersukan kat Kelab Rekreasi Petronas kat Rantau tu, tak terpergi-pergi. Ada je halangannya huhuhu...

Ok, berbalik pada cerita tadi. Malam tu saya mendobi baju kat tingkat 8 hotel tu. Bilik kami di tingkat 18. Lepas masukkan baju dalam washing machine, saya tinggalkan la sebab it takes 45minutes untuk dibasuh. Saya pun naik ke bilik, en asben pun pergi la ke Masjid As-syakirin untuk solat isya' n terawih. Layan anak kat bilik, main & menyusu adik acad. Tak lama tu, adik acad pun tido. Blong stable lagi main game kat laptop. Cukup masa, saya perlu turun pulak untuk masukkan baju ke dalam dryer. Tapi masalahnya, kad access untuk hotel ada 1 je dan kalau saya cabut, maka anak-anak akan tinggal dalam kegelapan. Nak bawa mereka turun, adik acad baru tdo, lagipun macam mana saya nak masukkan baju dalam dryer kalo kena pegang adik acad.

Apa option yang ada? Tinggalkan anak-anak, selak pintu dan turun TANPA bawa access kad. Sounds dangerous kan sebab anak-anak kena tinggal. Tapi saya positif je sebab it's will only take like 5 minit kot untuk buat keje tu. So saya pun turun la. Siap keje, nak naik ke bilik, tak boleh guna lif, sebab, saya TAK bawa access card. Jadi, terpaksalah panjat tangga. 

10 tingkat nak naik. Setiap level 20 anak tangga, jadi in total 200 anak tangga saya perlu panjat. 3 tingkat yang pertama, masih ok lagi. Naik tingkat ke-4, kaki kanan dah mula sakit. Rasa macam dah tak boleh nak angkat. Usaha juga, berjaya naik 3 tingkat lagi. Lepas tu, kepala pulak pening, mula rasa macam nak pitam dah. Tapi paksakan juga sebab pikir anak-anak yang kena tinggal. Naik lagi 2 tingkat. Time ni memang dah rasa nak surrender, jadi apa yang saya buat, saya stop kejap. Tarik nafas dalam-dalam, hembus. Saya buat 2-3x kali. Agak jantung dah gak tenang, tak berdenyut terlalu laju, kepala pun dah tak pusing, kaki pun dah relax sikit, saya gagahkan panjat lagi 2 tingkat terakhir. Demi anak-anak, saya push diri saya.

Alhamdulillah berjaya sampai ke bilik. Dan alhamdulillah adik acad masih lena tidurnya dan blong masih bermain laptop dengan selesa. Bukak je tudung dan jubah, terus saya rebah kat coach. Memang habis terus energy masa tu. Nak bercakap pun tak larat. Kaki sakit tak yang cerita la, memang tak tertahan. Baring pun sambil gantung kaki. Tak lama, terus tertido, tau-tau en asben dah balik dari masjid. Mintak tolong dia jela g amikkan baju yang dah siap nak atas.

Jadi apa kesimpulan yang boleh saya amik pada hari tu adalah, bersenam la setiap hari supaya badan kita sentiasa cergas. Peliharalah juga sendi-sendi di badan kita supaya mereka dapat melakukan tugas mereka dengan baik. Bagaimana caranya? Amalkan pemakanan yang sihat dan seimbang setiap hari. Tapi kalo agak-agak TAK dapat nak penuhi pemakanan seperti piramid makanan, tambahkan pengambilan supplemen dalam diet seharian, dan pilihan saya semestinya SHAKLEE kerana ianya sudah bertapak dengan kukuhnya selama 50tahun, malah ianya DIJAMIN BERKESAN, MESRA ALAM & SELAMAT....
shaklee difference
Oh ya, sebelum tidur malam tu, saya telan 4biji Ostematrix. Alhamdulillah bangun pagi hilang dah sakit kaki dan badan pun lebih segar. Semuanya dengan izin daripada-Nya juga...(>‿◠)✌ Tapi sempena bulan promo Advance Joint Health Tablet ni, rasa nak ambil jugak la. Bukan selalu HARGANYA JATUH MENJUNAM kan...Anda macam mana? Jangan dok pikir lama-lama, nanti melepas ye...

**sertai group AMAZING STARS kami sekarang juga..terhad kepada 15 orang sahaja untuk bulan ini demi menjamin kualiti leaders yang bakal kami lahirkan**
================================================================
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mahupun pembelian sebarang produk Shaklee... 
fb : www.facebook.com/hani.zaha.7
fan page : www.facebook.com/VitaminsKita  
email : hani03_00@yahoo.com  
call/sms/whatsapp : 0192826397
TAWARAN HEBAT MENANTI ANDA!!! >_<
================================================================

No comments:

Post a Comment